Adem- en ontspanningstrainingen

Individueel en in groepsverband zijn verschillende trainingen mogelijk.

Voorbeelden van trainingen:

  • Adem- en ontspanningstraining (met of zonder biofeedback-apparatuur);
  • Hartcoherentie-training (emotieregulatie-, stressreductie- en vitaliteitstraining);
  • Biofeedback- en ontspanningstraining bij hoofdpijn (spanningshoofdpijn & migraine);
  • Biofeedback- en ontspanningstraining bij kaakklemmen & tandenknarsen (bruxisme);
  • Biofeedback- en ontspanningstraining bij ademhalingsklachten, hyperventilatie.

BioTrain werkt met verschillende ontspanningsmethoden- en technieken, zoals:
-AOT methode Jan van Dixhoorn
-Jacobson, progressieve relaxatie
-oefeningen van Regine Herbig
-visualisaties
-geleide meditatie oefeningen
-aandachtsoefeningen/mindfulness-oefeningen

Gecombineerd met biofeedback als tool voor meer bewustwording, verbetert het lichaamsgevoel en weet je wat voor jou werkt.

Oefeningen voor thuis worden meegegeven.

Informeer gerust naar de mogelijkheden.

Workshops

Heb je last van spanning, stress, chronische pijn, vermoeidheid, slaapproblemen of hyperventilatie? Moeite met ontspannen? en heb je weinig ervaring met ontspanningsoefeningen?

Dan zijn onderstaande workshops iets voor jou:

Workshop  ‘RELAXzz: leren ontspannen & beter slapen’

De workshop bestaat uit twee delen:
-de 1e bijeenkomst: naast een stukje theorie over spanning & ontspanning, slaapproblemen en het stress-systeem, zullen verschillende adem- en ontspanningsoefeningen aan bod komen. Na het zelf ervaren worden de oefeningen meegegeven naar huis, waar je ze nog eens op je gemak kunt uitproberen.
-de 2e bijeenkomst: komen we terug op deze oefeningen en worden aanvullende oefeningen en tips gegeven over energie en slapen.

Bedoeld voor volwassenen (vanaf 18 jaar). Het is een basisworkshop.

Met de mogelijkheid voor extra bewustwording door visuele feedback met biofeedbackapparatuur, voorafgaande aan de training.

Mini-workshop 'AdemKracht':

Een harmonieuze ademhaling geeft rust, energie en kracht. Zo vind je rust voor een presentatie, houd jij je hoofd koel in je werk of in de opvoeding, ben je opvliegers de baas, kun je jouw bloeddruk reguleren..., met gunstig effect op je emoties, hartslag en je totale gezondheid.

Proef het effect en de kracht van een rustige ademhaling in deze praktisch gerichte workshop van één bijeenkomst.
Met de mogelijkheid voor extra bewustwording door visuele feedback met biofeedbackapparatuur en app.

Bij voldoende belangstelling zal er een groep opgestart worden op eigen locatie of elders.

Neem gerust contact op, voor meer informatie.

 

Ik adem in

en kom tot rust

Ik adem uit

en glimlach

Thuisgekomen

in het nu

Wordt dit moment

een wonder!

(Thich Nhat Hahn)